احداث یک بیمارستان سیار در مرز مهران 
کد خبر: ۲۸۹۲۹۱
تاریخ انتشار: 2023 August 25    -    ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
بیمارستان سیار ۳۲ تختخوابی شهید قاسم سلیمانی کرمان وابسته به معاونت بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران افتتاح شد.
بیمارستان سیار ۳۲ تختخوابی شهید قاسم سلیمانی کرمان وابسته به معاونت بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران افتتاح شد.
 
احداث یک بیمارستان سیار در مرز مهران 
 
سرهنگ ابراهیم بهروزه مسئول بیمارستان سیار شهید سلیمانی کرمان در حاشیه افتتاح این بیمارستان صحرایی اظهار کرد: این بیمارستان ۳۲ تختخوابی مجهز صحرایی برای خدمات رسانی درمانی در مرز مهران مستقر شده و به صورت سامانه اتوبوسی است.
 
وی افزود: این مرکز درمانی دارای ۱۲۰ کادر درمان شامل ۱۱ پرستار و پزشک عمومی و ۱۰۹ پزشک متخصص در رشته های مختلف درمانی است.
 
بهروزه ادامه داد: در بیمارستان صحرایی شهید سلیمانی کرمان بخش هایی چون آزمایشگاه، رادیولوژی، بستری، اورژانس، آی سی یو و داروخانه مستقر هستند.
 
وی یادآور شد: این واحد در اربعین سال ۹۸ هم در میدان بزرگ اربعین در جوار پایانه مرزی مهران به مدت ۲۱ روز مستقر بود و خدمات متنوع درمانی از جمله اعمال جراحی مصدومین تصادفی و ارتوپدی را انجام داد.
 
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام نیز گفت: این بیمارستان صحرایی با هدف تقویت ظرفیت های درمانی دستگاه های چون دانشگاه علوم پزشکی، تامین اجتماعی، بسیج جامع پزشکی و جمعیت هلال احمر ایجاد شده است‌.
 
سردار جمال شاکرمی ادامه داد: زیرساخت های درمانی با مشارکت تمام دستگاه های مرتبط به صورت جهادی در مهران ایجاد شده شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
 
وی افزود: امروز همچنین بیمارستان ۴۰ تختوابی صحرایی بسیج جامع پزشکی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در مرز مهران افتتاح شد.
 
به گفته شاکرمی این بیمارستان نیز شامل بخش هایی چون اتاق عمل، بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی با حضور متخصصان و پزشک عمومی است.
 
وی یادآور شد: زیرساخت های اربعین در مرز مهران در صورت بروز حوادثی چون گرمازدگی، تصادف یا دیگر سوانح آمادگی پذیرش بیش از ۲۰۰ نفر به صورت همزمان وجود دارد.
 
شاکرمی اربعین را یک مانور بزرگ فرهنگی برشمرد و تاکید کرد: این ظرفیت های موجود در مرز مهران بیانگر آمادگی ما برای مدیریت حوادث و سوانح مختلف است.
 

این بیمارستان های صحرایی با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال و مدیریت درمان استان ایلام افتتاح شدند و تا ۲ روز بعد از اربعین به خدمات درمانی خود به زائران ادامه می دهند.بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد می کنند. مهران اصلی ترین، امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشور به عتبات عالیات است.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار